Icelandic horses grazing near Budardalur village
The Icelandic horse is a breed of horse developed in Iceland. Although the horses are small, at times pony-sized, most registries for the Icelandic refer to it as a horse. In their native country they have few diseases; Icelandic law prevents horses from being imported into the country and exported animals are not allowed to return.
The only breed of horse in Iceland, they are also popular internationally, and sizable populations exist in Europe and North America. The breed is still used for traditional sheepherding work in its native country, as well as for leisure, showing, and racing.
From Wikipedia
-------------------------------------------------------------------
Il cavallo islandese è una razza sviluppata in Islanda. Sebbene i cavalli siano piccoli, a volte delle dimensioni di un pony, la maggior parte dei registri islandesi si riferisce ad esso come a un cavallo. Nel loro paese natale hanno poche malattie; La legge islandese impedisce che i cavalli vengano importati nel paese e gli animali esportati non sono autorizzati a tornare.
E' l'unica razza di cavalli in Islanda, sono popolari a livello internazionale ed esistono popolazioni considerevoli in Europa e Nord America. La razza è ancora utilizzata per il tradizionale lavoro di pastorizia, così come per il tempo libero, le esibizioni e le corse.