A journey through Yunnan, “South of the Clouds”. This poetic name is the literal translation of Yunnan and reflects its climate, which is pleasant throughout the year, and friendliness of its inhabitants.
Yunnan is situated in a mountainous area, with high elevations in the northwest and low elevations in the southeast. Most of the population lives in the eastern part of the province. Yunnan is rich in natural resources and has the largest diversity of plant life in China.
Yunnan is the province with the most ethnic minorities in China, and twenty-five different groups are found here.
Un viaggio attraverso lo Yunnan, a "Sud delle Nuvole". Questo nome poetico è la traduzione letterale dello Yunnan e riflette il suo clima, che è piacevole tutto l'anno, e la cordialità dei suoi abitanti.
Lo Yunnan è situato in una zona montuosa, con alte quote a nord-ovest e basse quote a sud-est. La maggior parte della popolazione vive nella parte orientale della provincia. Lo Yunnan è ricco di risorse naturali e presenta la più grande diversità di vita vegetale in Cina.
Lo Yunnan è la provincia con il maggior numero di minoranze etniche in Cina, e qui si trovano venticinque gruppi diversi.