Table Mountain Covered by Tablecloth in Cape Town
Table Mountain is a flat-topped mountain forming a prominent landmark overlooking the city of Cape Town in South Africa, and is featured in the flag of Cape Town and other local government insignia. It is a significant tourist attraction, with many visitors using the cableway or hiking to the top.
The flat top of the mountain is often covered by orographic clouds, formed when a south-easterly wind is directed up the mountain's slopes into colder air, where the moisture condenses to form the so-called "table cloth" of cloud. Legend attributes this phenomenon to a smoking contest between the Devil and a local pirate called Van Hunks. When the table cloth is seen, it symbolizes the contest.
From Wikipedia
-------------------------------------------------------------------
La Table Mountain è una montagna dalla cima piatta che forma un importante punto di riferimento che domina la città di Cape Town in Sud Africa, ed è presente nella bandiera di Cape Town e in altre insegne del governo locale. È un'importante attrazione turistica, con molti visitatori che utilizzano la funivia o fanno escursioni in cima.
La cima piatta della montagna è spesso coperta da nubi orografiche, formate quando un vento di sud-est viene diretto su per i pendii della montagna in aria più fredda, dove l'umidità si condensa per formare la cosiddetta "tovaglia" di nubi. La leggenda attribuisce questo fenomeno a una gara di fumo tra il Diavolo e un pirata locale chiamato Van Hunks. Quando si vede la tovaglia, simboleggia la gara.