Thank you for your patience while we retrieve your images.
Taken 26-Aug-09


Zebras in Hluhluwe Game Reserve

Zebras are African equines with distinctive black-and-white striped coats. Zebra stripes come in different patterns, unique to each individual. Several theories have been proposed for the function of these stripes, with most evidence supporting them as a deterrent for biting flies. Zebras inhabit eastern and southern Africa and can be found in a variety of habitats such as savannahs, grasslands, woodlands, shrublands, and mountainous areas.

Zebras are primarily grazers and can subsist on lower-quality vegetation. They are preyed on mainly by lions, and typically flee when threatened but also bite and kick.

From Wikipedia

-------------------------------------------------------------------

Le zebre sono equini africani con distintive striature a strisce bianche e nere, con disegno unico per ogni individuo. Diverse teorie sono state proposte per la funzione di queste strisce, una ricerca dell'Università di Bristol è riuscita a dimostrare come la funzione di queste striature sia quella di proteggere le zebre da quegli insetti (soprattutto i tafani) che succhiano il sangue e che sono portatori di malattie mortali, come la peste equina: le strisce, infatti, pare che tendano a infastidire il sistema visivo degli insetti durante gli ultimi momenti di avvicinamento. Le zebre abitano l'Africa orientale e meridionale e possono essere trovate in una varietà di habitat come savane, praterie, boschi, arbusti e aree montuose.

Le zebre sono principalmente pascolatrici e possono sopravvivere con vegetazione di bassa qualità. Sono predate principalmente dai leoni e in genere fuggono quando minacciate, ma possono mordere e scalciare.
Zebras in Hluhluwe Game Reserve safari south africa